fredag 8 juni 2012

Garminlös och stoppad av tåget

Min Garminkompis skickad med företagspaket till Garmin för, förhoppningsvis, garantiåtgärdande. Batteriet har hållit mellan 2-10 minuter sedan jag återupptog löpandet. Rätt tråkigt när man är siffernörd att inte kunna hålla koll på sina tider - hur långsamt man än springer! Jag hoppas Garmin fixar och skickar tillbaka klockan inom kort.

Igår satt jag hemifrån och jobbade eftersom jag behövde fotas för nytt körkort och lite annat. Så varför inte klämma in en lunchlöpning? Sagt och gjort, utan Garmin, drog jag iväg. Efter ett par kilometers löpning, alltså lagom tills jag blivit varm, så passerar min tänkta runda ett tågspår intill Coops centrallager. Jag har ALDRIG sett ett tåg där - någonsin... Igår var det dags :-)

Ett frakttåg med en sådär 9000 vagnar skulle passera i snigelfart. Lokföraren iakktogg med ett leende den galne personen (jag) som stod och hoppade vid sidan av spåret. De kör inte fort de där frakttågen!

Nåja - ett kort "jahapp" och så iväg igen. Igår slog det i alla fall till - äntligen! Jag löpte en hel runda utan att stanna och gå :-) Jag kom dock på att jag varken var bättre tränad, eller sprang långsammare. Nej, det handlade om att kroppen nu fattat att - "Jaha, det är det du menar. Löpning HELA vägen...". Jag börjar helt enkelt vänja kroppen vid joggning igen. Om en vecka, eller två, så är jag nog i full gång igen och kanske har suget blivit starkt igen då. Just nu får jag jobba med disciplinen istället.

Faktum var att de 5 kilometrarna igåt gav mersmak. Jag kände det som att jag åtminstone kunde dubblat sträckan i någotsånär samma tempo. Jag VET att det inte är läge än, men känslan var i alla fall skön att få uppleva.

Nöjd med rundan OCH att skattepengarna landat på kontot drog jag och familjken iväg på en kort kvällsshopping. Döttrarna och frun handlade lite kläder och jag köpte mig en iPod nano superbilligt. Alla var jättenöjda med det. Jag kastade mina ögon på ett par Asic DS Trainer, men de får vänta ett tag till (de rekommenderas ju för herrar UNDER 85 kg...) :-)

Ikväll blir det vila, imorgon är det gröna lund med döttrarna, brorsan och hans barn! Troligen ett morgonlöppass också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar