lördag 5 december 2009

Wow!

Vilken underbar dag! Lördagar får inte underskattas... Upp med Nemo (som vanligt) vid 6.00 imorse för en något kortare promenix. Omkring en halvtimme blev det, men jag kände mig otroligt trött och hängig.
Nemo var jag tvungen att ha i koppel första biten eftersom han vägrade lämna vår garageuppfart! Efter fem minuter vaknade hans små ben till liv och han var pigg igen - till skillnade från husse som vandrade i dimma... När jag kom hem rasade jag i säng igen och sov fram till 7.30 när äldsta dottern satte på Bolibompa. Nåja, det var ju lördag så här skulle frossas! En frukost med fem !!!!! marmeladmackor dödade allt vad sug heter. Det höll i sig ända fram till 11.30 - imponerande, men jag ångrar lite de två sista mackorna. De tog jag BARA för att jag fick idag! Det rättar vi till nästa lördag.

Biltur med lite diverseuppdrag för familjen följdes av fika hemma hos mina föräldrar. Lussebullar måste ju vara världens diamant i bakverksdjungeln... Hmmmm, kanske inte, men idag var det otroligt gott! Hjälpte sen mamsen med att köpa lite mp3-böcker hos adlibris. Några var riktigt prisvärda faktiskt - rekommenderas!

Vi var hemma igen vid 15-tiden och då var det dags för en prommis med Nemo och äldsta dottern i släptåg. Skönt väder med nån plusgrad och duggregn! Väl hemma närmade sig huvudnumret: fläskfilé med potatisrutor i ugn och ädelostsås! Sagolikt!

Just nu är det bara lördagsgodisdelen kvar och för tillfället finns inte utrymme för mer... Men den som väntar på nåt gott!

Imorgon väntar en löprunda på morogonen följt av förhandsvisning av "Planet 51" inne i stan med fru och barn. Erbjudande via Scandics stamgästprogram. Kul med nån nytta av detta program även för familjen! Ska bli intressant att se lite animerat :-)

Imorgon kväll är det resa söderut för lite jobb måndag till onsdag. Denna resa ska bli extra spännande eftersom det är grymt svårt att vara disciplinerad med uteluncher och utemiddagar. För att inte tala om hotellfrukost! Det blir ett bra test för "willpowernivån"! Är dessutom skyldig Lage (Närke-kollega) en lunch efter kortfiaskot förra vistelsen (när de hävdade att jag inte hade täckning... Lögn å förtal - när jag för en gångs skull hade stålar :-) !).

Å - just det! Imorgon bitti är det ju invägning fört första gången efter start. Vojne, vojne! Efter dagens utsvävningar har man väl gått upp ett par kg...

"Den som har en lever får dricka te...", eller var det "den som lever får se..."?
Mår just nu bättre än nånsin!

Nattinatti och keep on frossing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar